Η εκπαίδευση στην κυβερνοασφάλεια αποτελεί έναν αναδυόμενο τομέα που αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις, την ώρα που η ζήτηση για εξειδικευμένο προσωπικό στον τομέα της κυβερνοασφάλειας αυξάνεται διαρκώς. Τα σοβαρά παιχνίδια (serious games) και οι προσεγγίσεις μάθησης μέσω παιχνιδιού (game-based learning) αποτελούν μια υποσχόμενη ευκαιρία για εκπαίδευση και κατάρτιση στην κυβερνοασφάλεια. Ωστόσο, καθώς η μάθηση μέσω παιχνιδιού είναι ένας νέος τομέας, οι προσεγγίσεις βασισμένες σε παιχνίδια για την κυβερνοασφάλεια στερούνται κοινών μεθοδολογιών και προτύπων σχεδίασης, που θα μπορούσαν να προσφέρουν χρήσιμες ερμηνείες σχετικά με τις δυνατότητες αυτών των προσεγγίσεων.

Το Εννοιολογικό Πλαίσιο για την Ηλεκτρονική Μάθηση και Κατάρτιση (COFELET) αποτελεί ένα πλαίσιο για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση σοβαρών παιχνιδιών στον τομέα της κυβερνοασφάλειας. Το πλαίσιο COFELET προάγει προσεγγίσεις βασισμένες στο παιχνίδι, με στόχο τη βελτίωση της παιδαγωγικής αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης στην κυβερνοασφάλεια, ενσωματώνοντας σύγχρονες θεωρίες μάθησης και καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις. Επιπλέον, το πλαίσιο COFELET προβλέπει την εφαρμογή ενός βιώσιμου κύκλου ζωής μάθησης, ανανέωσης και ενίσχυσης της γνώσης και των δεξιοτήτων, υιοθετώντας διεπιστημονικές προσεγγίσεις που βασίζονται σε τεκμηριωμένες μεθοδολογίες, μοντέλα και στρατηγικές κυβερνοασφάλειας.

Το πλαίσιο COFELET προσεγγίζει την κυβερνοασφάλεια ως ένα ελκυστικό και προσβάσιμο αντικείμενο, υποστηρίζοντας τη μάθηση μέσω παιχνιδιού και τα σοβαρά παιχνίδια, τις προσομοιώσεις του κυβερνοχώρου και τις δραστηριότητες ηθικού hacking.