Στα πλαίσια του COFELET, εξετάσαμε τα πλαίσια που προτάθηκαν για το σχεδιασμό εκπαιδευτικών παιχνιδιών (όπως το μοντέλο Activity Theory Model for Serious Games – ATMSG) και ερευνήσαμε τα μοντέλα που προτάθηκαν για το σχεδιασμό των σοβαρών παιχνιδιών για την εκπαίδευση στην κυβερνοασφάλεια. Αναλύσαμε τη δομή των προσεγγίσεων που βασίσονται στην παιχνιδοποίηση της εκπαίδευσης στην κυβερνοασφάλεια και τη δομή των διαγωνισμών χάκινγκ Capture the Flag. Προτείναμε έναν εννοιολογικό χάρτη (conceptual map) με τα βασικά στοιχεία των προσεγγίσεων που βασίζονται στο παιχνίδι (παρουσιάστηκε στο “21ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Πληροφορική 2017”) και ένα εννοιολογικό χάρτη των παιδαγωγικών και των τεχνολογικών χαρακτηριστικών των διαγωνισμών CTF (που παρουσιάστηκε στο συνέδριο EDUCON2017). Στη συνέχεια, συγκρίναμε τους προτεινόμενους χάρτες με τα προβλήματα και τις προκλήσεις της εκπαίδευσης στην κυβερνοασφάλεια. Η σύγκριση αυτή αποκάλυψε τα κενά των σύγχρονων προσεγγίσεων της εκπαίδευσης στην κυβερνοασφάλεια.
Στο επόμενο βήμα, πραγματοποιήσαμε μια νέα βιβλιογραφική έρευνα προσανατολισμένη προς την αξιοποίηση γνωστών τεχνικών και μεθοδολογιών της κυβερνοασφάλειας που χρησιμοποιούνται στην ανάλυση και την μοντελοποίηση απειλών. Υιοθετήσαμε τεχνικές, μεθοδολογίες και πλαίσια όπως το CAPEC της Mitre, το Cyber Kill Chain και το NCWF του ινστιτούτου NITST που θα μπορούσαν να ενσωματωθούν απρόσκοπτα στη δομή σοβαρών παιχνιδιών για την εκπαίδευση στην κυβερνοασφάλεια. Στο τελευταίο βήμα, αναπτύξαμε το εννοιολογικό πλαίσιο COFELET, συνδυάζοντας το μοντέλο ATMSG, τους εννοιολογικούς χάρτες που εκπονήσαμε, το CAPEC, το Cyber Kill Chain και το NCWF και γνωστικές θεωρίες μάθησης και καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας.